5.09.2012

Hayatı Güzelleştiren Detaylar : DESEN



Ruhu olan mekanları sevdiğimi daha önce söylemiştim sanırım.Bu yazımda da sizlere mekana ruh katan bir öge ile baş başa bırakacağım.Desen dünyasına adım atıyoruz bu gün. :)
Desen konusunu yaygın kullanım alanlarına göre kategoriledim (kategorilemediğim başlıklar da var tabi ki bu yüzden kimse bana kızmasın). Hazırsanız başlıklara gözatmaya başlayalım :)

İç mekanlarda sıcaklık yakalamanın ya da mekanda kontrastı sağlamanın  bir yolu da dozunu kaçırmayacak mekanın belli yerlerinde,duvarlarda,kolonlarda  yada mekanda kullandığımız tekstil ürünlerine,döşemelerde doku ve desenler kullanmaktan geçiyor.Herkesin yaklaşımı farklıdır tabiki ama ben bir mekanda tüm duvarlarda duvar kağıdı değil de sadece belli yerlerde odak noktası oluşturmak amacıyla kullanmayı seviyorum.
Mobilya konusunda desen kullanımı oturma elemanlarıyla sınırlı değil tabiki.Komodin,dresuar vb. mobilyalarda desen kullanılabiliyor ve çok farklı ve şık bir görünüm elde ediliyor.
Floral desenlerin kullanıldığı oturma elemanlarının bulunduğu ortamlar hep sevimli ve sıcak görünür.Oturma odalarınıza bahar havasını taşımanın yolu floral desenlerden geçiyor.Söylemedi demeyin:)

Moda ve tekstil dünyasında zaten desensiz olmuyor bildiğiniz gibi. :) Hayatı güzelleştiren detaylar demeyipte ne diyelim sorarım size:)

Ve tabiki mimari :) Aslında her birimizin penceresinden gördüğü manzara -iyi ya da kötü- bir desen ifade ediyor.Ve bunu yapı bazına indirgersek eğer mimari elemanlarda da desen kullanmak çok yaygın.Tarihi yer karoları,duvar çinileri hepsi birer desen oluşturuyor.Oturduğunuz yapının veya yaşadığınız çevrenin de bir ruhu var ve sizde bu desen dünyasının bir parçasısınız unutmayın:)


Görseller:pinterest'ten alıntıdır.Düzenleme,tasarım bana (Ecem Tosun) aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...