22.01.2011

PROJE- Balon Çocuk Kütüphanesi



Çocuk Kütüphanesi Tasarımı projesinde benim kavramım balondu.Bu kavramı seçmekteki amacım balonun çocukların hayatında vazgeçilmez bir parça olmasıydı.Projemde her alanda balonun etkisini görülmekte.İşe ilk olarak farklı boyutlardan oluşan bir balon kümesi düşünmekle başladım.Bunun üzerine eskiz çalışmaları yaptım.Bu eskizler benim projem için temel oluşturdu.Çizdiklerimden yola çıkarak çeşitli düzenlemeler yaptım ve bu birlikte duran balon bütününü taban düzleminde uygulamak istedim.Bir balon bir mekanı  temsil ediyordu.Bu mekanlar girişten itibaren birbirini takip eden bağlatılı mekanlardı.Bu bağlantıyı araya duvar,bölücü vs koymadan eylem alanlarını birbirinden ayırmak için kot farklarıyla sağladım.Balon kavramının projemde en göze çarpan etkisi dış kütlede oldu.Balonun sürekli yükselmek isteyen dinamik karakterini kütüphanemin akitivite alanı olarak kullanılan bölümünün duvarlarını gökyüzüne asimetlik ve diğer dış kabuktan ayrılıp dikkat çekecek şekilde yükselterek göstermeye çalıştım.Ve gökyüzüne yükselen bu balonun iplerini tüm kütlemi saracak şekilde yerleştirdim.Bu ipler büyük kütleden çıkıyor ama ondan kopmuyordu.İç mekana gelecek olursak  burada da balonun etkilerini büyük ölçüde görebiliriz.Kitaplık tasarımımı yine birlikte duran balon bütününden yola çıkarak yaptım.Bunu yaparken çocukların ergonomisine uygun olacak boyutta olmasına dikkat ettim.Kütüphanemin içine çocukların içine oturup kitap okuyabilecekleri,faaliyet yapabilecekleri daire şeklinde oturma elemanları koydum.Danışma alanının arkada kısmında ki vestiyer dolaplarını da yine bu oturma elemanlarının biçiminde yerleştirdim.Ve bu kadar balon kavramıyla iç içe olmuşken kütüphanemin adını "BALON Çocuk Kütüphanesi" olarak seçtim.Bununla ilgili bir logo çalışması yapıp dış kütlemin asimetrik kısmına yerleştirdim.Böylece projem son halini almış oldu.

Sonuç :)




Nerdeeen nereye geldim diye bakacak olursak.. 

bunlar eskizlerimi ayaklandırdığım çalışma maketlerim



Ve proje hocam en sondaki maketi seçerek geliştirmemi söyledi...




Bir sonraki derste bu dairelerin boyutlarını ve yerleriyle oynamam gerektiğini söyledi..
(mekanın taban kotları bu daireler)


Taban kotları yerleşmişti ama kütlemin bi kabuğu yoktu.Bir sürü deneme sonrasında maketimin kabuğu oluştu :)








Kabuğun geliştirilmiş hali (halleri desem daha doğru olur :) 




vee sonuç :)






Bu da sunum paftam









Vee bunlarda planım ve kesitlerim.Kolaj yaptırmışlardı :)


 Bu benim için çook değerli bir proje.Proje hocamın bana kattığı şeyler o kadar fazla ki.Umarım ilerde onun gibi bir içmimar olurum...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...